Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-20, 21:59 #10
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
nu missförstod du mig lite. Varje bild har ett antal nyckelord som den ska kopplas till. Naturligtvis är det bildens rubrik som är det viktiga ur seo-perspektiv, men övriga nyckelord vill jag fortfarande få med som liten bonus, varje bild har också sin egna alt-text.

Sen om vi går tillbaka till antal... Jag tror egentligen inte att det spelar någon roll om jag har tre eller 50 ord egentligen. Bilden har två relevanta fält som hör till, rubrik och ett gäng nyckelord. Nyckelorden matas in av administratören som om det vore bildtext - med den enda skillnaden att ingen användare faktiskt vill se texten utan den är bara till för att sökrobotarna ska anse att denna text hör ihop med bilden.

Jag förstår att en rubrik nära bilden får en betydligt högre relevans, men om en p-tagg precis under bilden innehåller 5 ord eller 25 tror jag inte gör någon skillnad. Jag kan ha fel, men jag tror inte att google analyserar det och bedömer att 5 ord skulle få högre relevans än 25. Eller arbetar sökrobotarna så?

Tack!
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat