|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2004
|
Texten på sidan är på engelska (förutom just "Alla priser exkl. moms" som står längst ned på sidan), domänen är på svenska.
SE står ju för våra svenska .se-domäner, och namnet domaner kommer nog inte gå hem för engelskspråkiga besökare, som troligtvis heldre använder ordet domains.
Jag tycker du skall fundera lite över om du vill satsa internationellt eller ej, precis som många andra säger bör ju namnet ändras om du skall satsa på någon annan marknad än den svenska. Dessutom skall det inte bara säljas SEdomäner där vad jag förstår...
När det gäller de 25 000 du skall lägga på marknadsföring så tycker jag att du skall lägga dem på en designer istället, det känns inte som om sidan håller måttet tycker jag. Jag får en känsla av 1999, och om jag inte läser texten på sidan så tycker jag det känns som ett fiber-optiks- eller telekommunikationsföretags hemsida.
Om du nu vill ha sidan på engelska borde du låta någon som kan engelska gå igenom den. Troligtvis har du bara översatt den med ett översättningsprigram, annars förstår jag inte varför det finns en länk som heter "If sedomaner.com", det borde ju givetvis vara "About sedomaner.com".
Adwords är ett bra sätt att marknadsföra sig, men överväg även de affiliatenätverk som finns, t.ex. affiliator. En kombination kanske är det bästa?
|