Hur saker och ting sätts upp/ner i förhållande till annat ändrar du med vertical-align, t ex
vertical-align: middle;
prova lite med detta så får du till det (du kan använda värdena top, middle, baseline, bottom såväl som % t ex 50% för i mitten)
Citat:
Måhända att jag skrivit överflödig kod men är fortfarande i inlärningsfasen, kanske effektiviserar koden när jag är mer erfaren Har bara 6månaders erfarenhet av sitekodning överhuvud taget.
|
Jag tycker allt du kommit långt! Det finns inte mycket att klaga på. Vad du skulle kunna göra är att använda lite färre divvar. T ex är form själv ett element som inte behöver stoppas i en div om man inte behöver det. Då kan man "träffa" form direkt i css:en även utan id och #. Och som sagt att göra label till block så skulle du slippa 8 div-element. Du kan också fundera på att försöka träffa elementen utan att använda så mycket id, t ex fieldset a istället för vrfuname. Men det här handlar ju en hel del om eget stilval, säkerligen skulle en del mena att det är bra med så mycket id och div som möjligt (även om jag tycker att man ska försöka reducera "kluttret" så mycket så möjligt så att de väsentliga elementen kommer fram så att man får en bra översikt).