Ämne: Plagiatör
Visa ett inlägg
Oläst 2003-06-24, 00:33 #19
Pekay
Guest

Pekay
Guest

Citat:
Originally posted by CatWeb@Jun 23 2003, 08:49 PM
Hej!

Tack för alla era synpunkter!
Jag är van vid att bli plagierad och koplierad, så jag går inte i taket helt och hållet för detta.
Det jag retar mig på är att ägaren till dessa siter har under en tid hållit på att tjata/mailbomba mig om att få en gratisannonsering för sin site Dinannons och och sålunda kanske valt att hämnas på detta sätt.

Visst kan man tycka att det är "smart" att han försöker slå mynt av mitt inarbetade sitenamn CatWeb.se med sitt snarlika domännamn catwebb.se. Men det är med uttrycket "CatWebb - Webbkatalog" som anspelar på texten i min min logotype "CatWeb Webbkatalog" sonm retar mig extra.
Han skriver även nederst på sidan "1999-2003 catwebb.se". Domänen är registrerad 2003-06-16 av "Din Annons Sverige"-alltså en ren lögn.

Motivet är naturligtvis att driva trafik till sin annonsite www.dinannons.com och så kom han på detta "finurliga" sätt.

Men på den sidan hos mig (Annonser & Auktioner) som han så enträget ville exponeras så där finns numera en gul ruta som varnar för den oseriösa siten.

Jag ville med detta inlägg starta att en liten debatt för att få upp ögonen för de som medvetet köper snarlika domännman för att sno åt sig gratistrafik pga av folks felstavningar!

Cat
Ska sunet då bli arg på dig för att du kopierat "Namnet Webbkatalog" ?

http://katalogen.sunet.se/
  Svara med citatSvara med citat