Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-17, 21:07 #7
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar

Reg.datum: Jan 2006
hehe.. att lära sig grunderna i php och mysql tar ett par timmar.
Jag lärde en kompis i USA grundläggande php och mysql på 3 timmar över IRC, på den tiden hinner man lära sig tillräckligt för att kunna läsa/skriva och uppdatera tabeller i mysql och att hämta data och skriva ut på sidor, variabler.. funktioner och att skriva sin egen lilla gästbok..

aldrig i livet att jag skulle betala 20 tusen för ett par dagar php och mysql kurs.. det är en annan femma om man tar en 2-3 månaders kurs på typ komvux då kanske man hinner lärs sig mer.. men på 2-3 dagar tvivlar jag starkt på att man lär sig mer än grunderna..

ett förslag är att skriva en gästbok som första experiment.. testa och läs online innan du betalar learningtree stora summor för ett par dagars php/mysql.. slår vad att det finns massor av folk som kan lära dig samma privat. fast då får du iofs inte något diplom..

om du har någon typ av tidigare programmerings vana så är php enkelt att lära sig.. de som jag har lärt php har alla haft någon form av programmering/Script vana tidigare.. antingen c/c++ eller tom mIRC scripts.. bara man har någon typ av programmerings tänkande så är det lätt..

Jag skulle kunna lära dig personligen på en dag för en fjärdedel av learning trees avgift..
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat