Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2003
|
Som så många andra håller jag med om att VIP medlemskap är en bra väg att gå. Det kan räcka med att det står VIP i anslutning till medlemsnamnet för att en del skulle betala. Lägg gärna till ökad funktionalitet och mervärden så kanske ännu fler betalar. Jag skulle passa mig för att försämra och sedan ta betalt för att slippa försämringar.
Angående betallösningar så vill jag slå ett slag för Postgirot. Om du tar en medlemsavgift på 100 eller 50 kr så tror jag inte många skulle tycka det vore mycket merjobb att passa på medans de betalar sina räkningar.
Be de skriva sitt medlemsnamn på talongen/inmatningsfältet och matcha av eftersom pengar kommer in.
Eller räkna ut ett unikt OCR nummer och gör något automatiskt om du tror det rör sig om tusentals betalande medlemmar.
Om du driver forumet helt som privatperson så kanske det går att ta emot gåvor av medlemmarna helt skattefritt.
(Men det är vore nog en helt egen tråd med expertis från jgul.) (Dessutom är det nog sällan privatpersoner skaffar sig ett helt eget rack, så antar ett företag ligger bakom.)
|