Citat:
Originally posted by Westman@Feb 12 2007, 09:45
Rent tekniskt så är ju obegränsat med utrymme etc. en omöjlighet. Den annonsen följer i mina ögon inte god marknadsföringssed.
EDIT: Vilseledande marknadsföring är väl rätt benämning enligt SFS 1995:450.
|
Lokala godisbutiken stoltserade häromdan med att de sålde obegränsat med geléhallon för 20:-. Så jag köpte några lådor och gick. Nu känner jag mig grundlurad. Inte nog med att de var mögel på dem, dessutom fick jag ju inte obegränsat med gelehallon.
Får ursäkta inflikandet, men det vara bara ett argument som dök upp när jag diskuterade det där med löften om "Obegränsat" häromdagen.
Och som ett tillägg: Ett webbhotell eller företag som begär ett års förskottsbetalning är för mig i regel alltid oseriöst. Hade man fått betala 124:- (plus moms) och testa tjänsten i en månad så hade jag ju gärna slängt 124:- i sjön (plus moms). Men nu vill de ha 1409.00 (plus moms) för ett år.
Som en liten not kan de vara så att de räknar på att ingen använder obegränsat, eftersom de "bara" erbjuder 200GB trafik per månad så kan man ju, rent reelt, inte använda mer än 200GB heller. Fortfarande ruskigt generöst, dock.