 |
Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
|
Satsa bredare är mitt råd. Det är bättre att ha en till tio unika besökare på olika varianter av en sökfras än att bara ha optimerat för en enda variant av en sökfras.
Om sökordet du nu ligger på plats 40 har 15000 dagliga sökningar enligt overture så ingår det säkert i bortemot ett hundratal möjliga sökfraser där konkurrensen säkert inte är lika svår.
Låt oss låtsas att ditt sökord är äpplen. Det kan du optimera förstasidan för, men du missar då ofta varianterna röda äpplen, gröna äpplen, goda äpplen, sura äpplen, billiga äpplen, stora äpplen, världens godaste äpplen, vinteräpplen, nyplockade äpplen, självplock av äpplen... Till dessa behöver du undersidor. Var och en optimerad för sin sökfras, och var och en på plats för att ge huvudfrasen extra länkkraft och relevans, samtidigt som de innehåller länkar till sina relaterade äppelsorter.
|