Ämne: Paynova nyhet
Visa ett inlägg
Oläst 2004-05-04, 19:24 #9
Edvard Edvard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Edvard Edvard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Cellsynt
Citat:
Precis, man måste registrera sin plånbok först & föra över pengar där, så ja, jag ser det tyvärr inte systemet som lika smidigt som psms. Visst, man får ut mer pengar med Paynova-SMS, men volymen kommer inte komma i närheten av vanlig psms (missuppfatta inte mig, jag har inget emot tjänsten i sig, jag anser bara att det inte är lika smidigt & det är smidigheten som gör att det säljer
Det är helt sannt att psms är enormt mycket smidigare. Men om paynova når den spridning som dom hoppas på så kommer detta att bli ett intressant alternativ. Tyvär så har ju paynova per den 31 December 2003 endast 55 700 plånböcker, men om man kollar så fick dom 12 000 nya kunder enbart under December månad 2003 (detta är ju nog starkt påverkat av deras massiva reklamkampanj som dom då bedrev). Men det ska bli intressant att se hur många kunder dom har på torsdag (6:e April).

Det är även intressant att se vilka företag som använder deras plånbok, det är inga små aktörer direkt! Nu sist så var det tv-shop europa som skulle börja använda sig av paynova för att ta betallt.

Citat:
Vi har ingen tjänst med e-plånbok, men det går utmärkt för någon av våra befintliga eller framtida kunder att kombinera ett 0kr-nummer med valfritt system, exempelvis fakturahantering, plånböcker etc, eller varför inte koppla på en 118118-modul och direkt få adressuppgifterna från mobilnumret i fråga för att skicka ut en faktura...
Är mest nyfiken på vad ett 0kr-nummer kostar? och vad kostar det att använda en 118118-modul?

Vad händer med 118118-modulen om det är en användare med kontantkort som inte har registrerat sig hos operatören?

Skulle bara vilja säga att jag ser en potential i denna tjänst i framtiden, men nu är det helt klart psms som gäller, men man kan ju alltid ge användaren olika alternativ att betalla för sinna tjänster och man kan ju "rabbatera" priset för de som använder Paynova.
Edvard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat