Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-12, 20:02 #9
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Originally posted by Lillroffe@Feb 8 2007, 13:01
...för att skydda din design måste du måste vidtaga ett par steg som vi inte normalt tänker på. Märk ditt arbete (bilder/kod etc) så att du kan bevisa att du verkligen är upphovsmannen.

Skapa, spara (på CD ex vis), se till att det sparade materialet finns säkert daterat (skicka det till dig själv som rek brev t ex), lägg i kassaskåpet (o-öppnat) tills det ev behövs för verifiera din upphovsrätt.
Jag hade ett liknande fall ovan, men mer uppenbar "stöld" där jag hade gjort en websida åt ett företag på uppdrag genom en org.konsult, som sedan tog hela konceptet och använde till ett konkurerande bolag till "min kund". Det mest spännande var att källkoden var exakt kopierad rakt av. Tog upp det med en advokat, som bara skrev ett brev till org.konsulten samt uppmanade honom till att skriva ut källkoden på overheadpapper och lägga dessa båda uppepå varandra då tom. mina medvetna dubbelspace i koden var med. Så det var bara betala för org.konsulten. Slutet gott, allting gott.

Men precis som i detta fall så var sidorna väldigt lika, och hade jag inte kollat koden så hade det varit väldigt svårt att bevisa. Att skicka rek.brev till sig själv är nog den enklaste metoden för att säkerställa då det kostar en hel del pengar att skydda via patent.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat