Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-11, 01:48 #6
misterbister misterbister är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
misterbister misterbister är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
Hej Mickee

Hoppas din fråga är seriös och att din arbetsgivare också är det, för det du beskriver är inget lätt uppdrag. Som jag ser det, skulle jag börja med att kartlägga den manuella processen - i detalj - som idag görs för att expiera en order. Kolla och skriv ned exact varje steg i den processen. Använd en hel vägg eller ett kollegieblock eller gula notislappar eller vad som helst som hjälper dig finna och kartlägga verje steg som faktiskt görs från - order - till bokförd leveras och - nöjd kund. Därefter, jämför, med vad ert datasystem hjälper till med och gör. Din målsättningen är säkert att automatisera så mycket som möjligt men i detta arbete måste du - som jag ser det - utgå ifrån verkligheten och de som i verklighetem utför detta arbete och exakt hur detta görs. Jag bvet inte nog mycket för att hjälpa mer än så här, men jag kan bara varna för att det finns ganska mycket snackpellar där ute och oerfarna chefer, som egentligen inte vet så mycket själva, men som är mer ute efter vad som ser eller låter bra. Är det ett sådant företag / sådan chef du har, får du väl anpassa ditt arbete efter det ... i annat fall, gå runt och fråga med största respekt, hur folk löser vad dom nu gör, och vad de kan behöva för hjälp eller verktyg för att göra vad dom nu gör, bättre. Den här 'Storen' ovan, säger väl samma sak som jag fast med lite andra ord.

JE
misterbister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat