Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-10, 10:54 #3
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
okej tack för svaren...

Jag tycker det är svårt det där. Om vi tittar på de två nämnda metataggarna så är ju de faktiskt till för att just visa saker för sökmotorerna och inte för användarna. Precis som min tagg med "gömda" nyckelord så gör jag ju faktiskt det för att hjälpa sökmotorerna på ett sätt som jag anser är ärligt, även om jag förstår hur det uppfattas.

När det gäller bildsökning är det väldigt viktigt att bildernas nyckelord finns i en miljö nära bilderna. Jag har klämt in dessa nyckelord i både description och keywords samt att jag nu vill lägga dem i mitt gömda fält. Jag är helt öppen för att tänka om helt, men besökaren vill inte se dessa nyckelord, de är inte intressanta, men google tycker att de är desto mer intressanta.

Hmm... Ska jag behöva göra om alla mina meta descriptions alltså... Nu har jag fått något att fundera på. Om någon har en asbra länk som tar upp hur description bör användas så är den välkommen. Vad jag har sett så är väl dessa description sökmotoroptimerad text rakt av för de flesta, dock med lite människoformatering så att det inte ser helt stelt ut.
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat