Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-08, 00:44 #12
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar

Reg.datum: Jan 2006
Jag ansluter med WINSCP3(scp/sftp) mot servern och öppnar php/css/html i UltraEdit genom winscp. Så när jag sparar så sparar den automatiskt på servern. Funkar smidigt för mig och mina andamål. Har sneglat lite mot zend studio det senaste men inte vågat ännu (är lite allergisk mot autocomplete trorjag ).

Metodiken jag använder mig av är att bryta ner problem med UML i klasser och funktioner (class-, use case diagram, och de diagram jag känner att jag behöver för just denna uppgiften) (UMLar på ett papper på skrivbordet). Visst det kanske känns dumt att sitta med uml ivissa fall men ofta är det ovärdeligt för mig. Delvis för att jag får mindre stycken kod att skriva delvis för att det är lättare att få en överblick. Vilket ger mig mindre att hålla i huvudet och jag kan fokusera på ett steg i taget utan att vara orolig att andra delar av koden.
Sen är det otroligt smidigt med uml för att med andra kommunicera uppbygganden/motivera etc.

Databaserna jag skapar måste alltid följa 3NF och det borde alla sträva efter. Det är lätt att rita upp på papper för att kommunicera och kommaihåg för sig själv.

För mig är det som fungerar som ni kanske listat ut att försöka hålla så lite som möjligt i huvudet men ändå ha informationen om det lättåtkomligt.

Ett skrivbord som är rensat på saker jag inte håller på med just nu är ett måste för mig med, och dom sakerna jag håller på med just nu får absolut inte ligga rörigt utan måste vara lättåtkomliga.

ot:
martine jag håller inte alls med dig! Är man en programmerare så klarar man sig LÄNGE LÄNGE med php.nets dokumentation (det ända som man får tänka extra på är säkerheten precis som du säger, men det finns det dokumenterat på php.net det med)! Visst det finns fördelar med att läsa en bok men det beror på vilken bakgrund och vilket syfte du har med det som skall utvecklas.
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat