Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-07, 11:20 #29
Sedos avatar
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
Sedos avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by DLS@Dec 16 2006, 01:01
Sedo: Ni har blivit bättre tycker jag nog över åren men det är fortfarande skamligt dåligt betalt per klick om man jämför med många andra aktörer... till julklapp önskar jag mig att detta ska ändras och även de domäner som man inte har i vipprogram eller har sjukt mycket type-ins även ska få ta del av lite bättre klickpengar...

Fabulous är bland det bästa jag testat.. enorm skillnad i ersättning per klick (såg i ett mycket gammalt inlägg här om 22$ och även om jag inte kommit upp i de summorna så är 10$ inga ovanligheter.. förvisso är det ju som sagt gambling keywords men sedo är inte ens i närheten med något jag känner till
Tja, 10$ per click är ovanligare hos oss, även om det förekommer. Fabulous betalar bättre än vi gör för trafik relaterad till spel, vi betalar bättre än dem inom andra områden.

Tänkte även förklara att EPC för en domän inte har någonting att göra med antalet type-ins. Det finns domäner som har massa klick som fortfarande bara får 5 cent per klick och det finns domäner med två klick som (enligt ovan) får 10$. Vad som avgör EPC är kvaliteten på domänen i kombination med nyckelordet på just den domänen.

Är det en bra domän inom ett område där annonsörer betalar mycket per klick i kombination med ett nyckelord som är väl anpassat och relaterat till domänen så resulterar det i en hög EPC. Om man däremot sätter ett nyckelord inom ett "bra" område som dock inte passar till domänen eller om domänen i sig inte är bra så blir EPC inte särskilt hög.

Mvh
Jonas
Sedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat