Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-06, 11:48 #1
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Reg.datum: Nov 2003
I know... fel forum, men det finns inget annat forum där man får så stor respons som här, sen finns det en hel del bilintresserade här på WN

Körde från Malmö till Stockholm i söndags med sommardäck (hela Skåne och Småland hade 6-9 grader varmt), men kommer upp till snö och kallt i Stockholm. Vilken galen skillnad!

Hade vinterdäcken bak i luckan som tur är och skulle byta på en däckfirma i Bandhagen igår. Däckfirman började med att dra sönder min låsbara hjulmutter vänster bak och samtidigt blev själva låsmuttern väldigt naggad i "låsmönstret".

Detta pga att firman som satte på nya sommardäck till mig i somras hade spänt låsmuttrarna med maskin till förbannelse... damn!

Fick åka ut till Intera Fälg och däck i Länna som "bankade" loss mina låsbara hjulmuttrar på alla fyra hjul. Sen skiiftade de till mina vinterhjul också.

250 spänn tog de för hjulskiftet, helt ok pris tycker jag, men de tog 800 spänn för att plocka av mina låsbara hjulmuttrar (så många minuter per fälg tog det inte). 200 spänn per hjul!!!! Är det inte lite väl saftigt?

Nu ska jag köpa nya låsbara hjulmuttrar. Hade Volvo original innan, men de är ju nu kaserade. Vad ska jag köpa? Skiljer sig kvaliteten mellan t ex Volvo Origianl, Mekonomen och Biltema?
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat