Visa ett inlägg
Oläst 2003-06-19, 01:26 #16
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Om Thomas hamnar i kläm anser jag inte att det finns någon anledning att fortsätta driva tjänsten. Att alla hans andra projekt försvann (som dock förhoppningsvis är recoverade vid det här laget) samt att downtimen innebar en förlust av intäkter är bara ytterligare ett argument.

Missuppfatta mig inte nu, jag är absolut för unga entreprenörer, annars hade jag inte varit där jag är idag, men allt har sin gräns. När någon utnyttjar hans tjänst till kriminella saker & Thomas blir den drabbade är det dags att se över möjligheterna att driva tjänsten vidare.

En .com kostar i dagsläget cirka 60 spänn, om man vill köra igång något seriöst så gör man det. När jag gick i skolan för cirka 4-5 år sedan drev jag en site med hjälp av mitt studiebidrag (som kostade mig cirka 250kr/mån). Att lägga 60 spänn/år för en .com och ett billigt webhotell typ b-one.nu anser jag inte vara mycket pengar, ens för en tonåring, om man nu verkligen tror på sin ide & vill utveckla en site.

Har jag helt fel? Känns som att tråden börjar hamna lite off-topic efter mitt inlägg, men det hade varit intressant att se vad ni andra tycker & tänker.

Mvh, Tobias