Citat:
Originally posted by priority@May 1 2004, 14:39
Tack Decibel för ditt svar! Intressant läsning! Låter som vi har överdimensionerat lite, men å andra sidan så skadar det nog inte då man har lite att växa i. Till specifikationen vi tittat på som supreme skrev, kan tilläggas att vi inledningsvis räknar med 10000 träffar per dag med en del tunga databasförfrågningar..
Nu blir det till att leta co-location plats..
Edit: hann få ett nytt svar under tiden jag skrev detta.. tillägger att "allt" inte kommer skötas på en maskin, sql+web ligger dock på samma..
//Peter
|
10.000 träffar borde er burk klara av på under en minut. Menar du kanske 10.000 surfande besökare per dag? Det är nog jordnötter för er burk ändå (beror ju iofs på vad du menar med "en del tunga databasförfrågningar"). Ett stort internet-community jag känner till har normalt 10.000 inloggade samtidigt när det är som värst. Deras databasserver som är en dubbel Xeon på 2,8GHz med 2GB minne behöver inte anstänga sig så mycket. Dock kör dom webbservern på separat burk (2,6GHz Pentium4 HT, 2GB minne) som har jobb så det räcker och blir över. Det säger en hel del tycker åtminstonde jag.