Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-03, 20:40 #17
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av posse
Ingen som vill sälja de bra domänerna, inte en enda bra premium domän har jag fått som har nåt värde
men den som söker han finner.
Citat:
Max budget 50 tusen per domän


Du får kanske lägga till en nolla i budgeten beroende på vad du kallar premium. De flesta premiumdomänerna köptes innan 2003, några få reggades när .se släppte registreringen fri. Har innehavarna hållt på domänerna 4 år och inte sålt än så krävs det nog lite mer pengar.

Sedan har ju WN's-domänhajar haft 4 år på sig att köpa på sig domäner.

Sedan är ju frågan vad syftet är, är det domäner för branding eller domäner för SEO. Gissar på att det är för branding för annars skulle du inte uttryckt dej likt "Ingen som vill sälja de bra domänerna". Jag skulle gissa att en hungrig seo-kunning person skulle få nästan varje domän i min lista att generera årsvis mer än vad du är villig att betala i inköp.

Kanske vore det smart att köpa en domän i stället för 5 och satsa på den, vad vet jag.
Håller med Thomas helt och hållet.. Det gäller att du börjar kapitalisera på dina domäner innan du köper på dig mer! 700 domäner eller mer och inga vettiga startsidor el hemsidor på många av domäner. Köp inga fler innan du kan fixa så att alla 700 är lönsamma först!
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat