Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2005
|
Har också en mor som är intresserad av andlighet och som har bott i Indien sedan en 15 år tillbaka. Åkte dit första gången då jag var 18 och har sedan dess tillbringat många vintrar i detta underbara land.
Det är dock gått väldigt fort med utveckligen där, och under det senaste decenniet har det blivit betyligt mindre mystiskt och annorlunda.
Det var något av en upplevelse att åka till en liten by där de bara stirrade på en om man räckte fram pengar då man ville betala för sig och bara fick en undrade min som betydde "vad skall jag med den där papperslappen till?"
Idag så finns det väl ingenstans där inte någon granne har en MC eller TV, och suget efter materiella ägodelar har tagit över mycket av andligheten.
Jag hade också förhoppningar om att kunna jobba från Indien men det fick ingen vidare respons från arbetsgivare tyvärr, även om jag redan gjorde jobb för dem hemifrån. Istället skickade de runt jobbet till olika utvecklare, och fast ingen av dem kunde lösa problemet så hörde de inte av sig till mig, så det blev fixat förrän jag kom hem igen. Då jag undrade varför de inte kontaktade mig i Indien som jag sagt att de skulle göra så hade de ingen riktig förklaring, det verkade helt enkelt inte kännas rätt för dem.
Så i min erfarenhet så blir det helt klart en hel del kunder man förlorar på att vara baserad i Indien, men man har ju lite mer marginaler med låga levnadsomkostnader och skatter så det kanske skulle vara möjligt att få det att fungera bra om man lyckas hitta några öppensinnade kunder.
|