Tack!
Jag har tillgång till en duktig php-programmerare samt en überskillad designer (på helgerna), så på den punkten (webbsidan) är jag inte speciellt orolig. Även om svensk e-handel överlag ofta är relativt välbyggd så finns det ändå många mindre företag som har ytterst tveksam design och layout på sina sajter.
Jag ska dyka in i myllret av open source applikationer, finns hur mycket som helst och med lite tur borde man kunna binda ihop lite moduler till nån form av fungerade system. Alternativet är att kontakta någon ny it-byrå som vill tjäna snabba stål men som ändå kan leverera en schysst lösning...
"oavsett hur mycket pengar du tjänar så ska skatteverket ha det mesta"
- heh...där rök min motivering

Är det verkligen så illa? Kan du ge ett konkret exempel?
Precis läst postens prislistor. Damn vad det kostar? Gratis frakt är nog out of the question, men jag begriper inte hur vissa e-handlare gör? Kan det inte vara så att de största har nån form av "skicka hur mycket som helst under säg 1 år och betala en stor fast kostnad/år"?
Vart får man tag på OCR-scanner och programvara? ANtar att produkterna man tar emot kan fås med OCR eller liknande..vore väldigt smidigt för lagerstatusen.
Några bra webbsidor man kan läsa mer om företagande specifikt e-handel om?!??!
Tackelitack!