Citat:
Det mesta av det du skriver nu utelämnades i första inlägget som istället lät som en beskrivning av ett slarvigt företag som trampat dig på tårna genom att ta kunderna som inte längre ville betala 1000kr om året för en domän hos dig.
Gissningsvis därför ingen svarat i tråden mer än några som har fått ovanstående intryck?
|
- Ja nu är det frågan om en CNO-domän, så prisangivelsen du anger är dubbelt mot faktiskt pris. Vidare så har meddelandet även skickats till ett ombud som tar ca 100/år/domän - så jag har svårt att tro att priset är orsak till byte för kund, sen vet inte jag vad riktad tar ut av kund - men jag ger dig rätt att jag nog varit för knapphändig med information i mitt första inlägg.
Citat:
>Att ange ett namn företaget jobbar under istället för det juridiska namnet kan vara slarv.
|
- Så skulle det kunna vara - men så är det inte: på sin hemsida skriver dom "RIKTAD Public Relations AB d/b/a RIKTAD Networks AB" och då d/b/a i detta sammanhang är en förkortning för "doing business as" så är det väl ett ganska troligt antagande att de medvetet utger sitt bolag att heta något annat än de gör ?
Citat:
>Att få underskrifter från fel personer på ett företag kan vara slarv.
|
Om det är slarv - vart vill du komma ? Är det ok då ?
Citat:
>Att inte ha en fullständig prislista på sin websida kan vara slarv.
|
Nja nu är det ju så att dom vare sig visar
några priser eller allmäna villkor för .se
Vilket strider mot ombudsavtalet (speciellt det nya)
http://www.iis.se/pdf/mall_bilaga_A.pdf punkt D
Citat:
>Att vara gayklubbägare, musiker(drag-on-the-line) och filmskapare privat kan jag fortfarande inte relatera som skumt bara för man är VD.
|
Det har jag heller aldrig påstått - läs det jag skrivit istället..
Inlägg som syftar till att vår prissättning skulle vara orsaken att få kunder att känna sig blåsta och lurade och därför vill till annan leverantör ser jag som ganska platta - jag ser inget problem att tappa kunder till konkurrenter - det gör alla !
Slutligen Danski - Du har ofta bra kvalitet i det du skriver, ibland tycker jag att du är ute och cyklar sakmässigt och ibland är jag bara av annan åsikt, men det som rynkar mina ögonbryn är dina tjuvnyp.
Dom ska du inte dela ut om du inte vill ha några tillbaka - så sluta böla när dom kommer! Bortsett från det har jag inga problem med dig !!
1337pm - Ibland är du en riktigt skön filur ! :lol: