Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
... Idag (30/4) fick man t.ex. som affiliate information att deras egna program som enligt alla tidigare tecken "Utgår 2006-12-31 resp. 2004-06-30" kommer förändra sin ersättningstyp drastiskt från imorgon(!) 1/5.
|
Jag tycker ändå att det är på sin plats att tala om att dom inte bara försämrar utan samtidigt höjer avslutsersättningen (25 missade klickersättningar tjänar du igen på en avslutsersättning).
Men i princip har du rätt i att ett angivet utgångsdatum ska gälla.
|
Jovisst, var kanske lite otydlig. Min påpekan gällde dock främst att det är en drastisk förändring i ersättningsform (om det är bättre eller sämre är väl upp till var och en att avgöra) vilket också påverkar hur man vill implementera programmen.
Handlade alltså inte främst om att jag tycker att de försämrar programmet (eller att det är en ändring öht) utan att en sådan allvarlig förändring sker med så
kort varsel. I och med detta har ju de allra flesta CPC försvunnit från AN vilket gör att det inte finns något snabbt annons-alternativ att byta till inom AN. Iofs kul att se att Butiker-annonsören dykit upp med CPC iaf, även om det är med en annan målgrupp.