Citat:
Originally posted by Saint@Jan 27 2007, 00:58
Communities är så 90-tal. Det växer en marknad där kvinnor har börjat hitta sina instrssen digitalt: modebloggar för kvinnor. Förstår inte varför företagen inte köper upp dem eller startar sina egna. En modeblogg drar mer unika IP/anställd än vad en community gör.
|
Fast är inte risken att de förlorar lite av sitt oberoende och sin trovärdighet om bloggarna ägs av större företag i branschen(kanske annan sak om det gäller olika branscher)? Tycker redan idag att det är lite si och så med trovärdigheten när man ser att bloggar skriver bra saker om butiker/artiklar och sen länktar till dem genom en Tradedoubler länk. Tror inte att så många tittar på detta än men det känns som en tidsfråga innan folk får upp ögonen för det här. Lite som när man läser en lång positiv artikel om en vara i en tidning och på samma sida finns en stor annons om samma vara. Hmm... blir man inte lite fundersam?
Edit: Typo