Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-26, 14:44 #2
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Lösningsförslag 1:
Rensa %TEMP%:
1) Gå till Start -> Kör. Skriv följande i Öppna-fältet och tryck OK:
%temp%
2) Markera samtliga filer genom att trycka CTRL+A eller genom att klicka på Markera alla på Redigera-menyn.
3) Ta bort filer genom att trycka på Delete-knappen på tangentbordet eller genom att högerklicka på en av de markerade filerna och välja Ta bort. Bekräfta borttagningen om nödvändigt.

Lösningsförslag 1:
Kör LiveUpdate och ladda ned samtliga tillgängliga uppdateringar.

Källa:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.n...86?OpenDocument

Lösningsförslag 1:
Rensa temporära internet-filer:
1) Gå till Internet-alternativ från Verktyg-menyn i Internet Explorer.
2) Tryck på knappen ”Ta bort filer...”, bocka i ”Ta bort allt offlineinnehåll” och tryck sedan OK och OK igen när dator arbetat färdigt.

Källa:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.n...86?OpenDocument

Lösningsförslag 1:
Inaktivera scanning av diskettenhet (främst för datorer utan diskettenhet)
1) Klicka på NIS-ikonen nere till höger bredvid klockan. Gå till Alternativ och sedan vidare till Antivirus.
2) Klicka på Auto-Protect i menyn till vänster och gå sedan ned till Avancerat (i samma men nu utökade meny).
2) Bocka ur ”Sök igenom eventuella disketter i enhet A: efter startvirus när datorn stängs av” och tryck OK.

Källa:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.n...86?OpenDocument
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat