Lösningsförslag 1:
Rensa %TEMP%:
1) Gå till Start -> Kör. Skriv följande i Öppna-fältet och tryck OK:
%temp%
2) Markera samtliga filer genom att trycka CTRL+A eller genom att klicka på Markera alla på Redigera-menyn.
3) Ta bort filer genom att trycka på Delete-knappen på tangentbordet eller genom att högerklicka på en av de markerade filerna och välja Ta bort. Bekräfta borttagningen om nödvändigt.
Lösningsförslag 1:
Kör LiveUpdate och ladda ned samtliga tillgängliga uppdateringar.
Källa:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.n...86?OpenDocument
Lösningsförslag 1:
Rensa temporära internet-filer:
1) Gå till Internet-alternativ från Verktyg-menyn i Internet Explorer.
2) Tryck på knappen ”Ta bort filer...”, bocka i ”Ta bort allt offlineinnehåll” och tryck sedan OK och OK igen när dator arbetat färdigt.
Källa:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.n...86?OpenDocument
Lösningsförslag 1:
Inaktivera scanning av diskettenhet (främst för datorer utan diskettenhet)
1) Klicka på NIS-ikonen nere till höger bredvid klockan. Gå till Alternativ och sedan vidare till Antivirus.
2) Klicka på Auto-Protect i menyn till vänster och gå sedan ned till Avancerat (i samma men nu utökade meny).
2) Bocka ur ”Sök igenom eventuella disketter i enhet A: efter startvirus när datorn stängs av” och tryck OK.
Källa:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.n...86?OpenDocument