 |
Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
|
Jag tycker att det är lite felaktigt att jämföra mail med ett telefonsamtal.
I ett mail kan man få med flera frågeställningar på en gång, med varierande komplexa frågor.
Det kan ta tid för ett företag att vidarebefodra frågorna till olika berörda personer, svaren ska sedan
sammanställas i ett välformulerat svarsbrev. Detta är extra viktigt eftersom svaret är skriftligt.
Ett telefonsamtal är mer "flyktigt", och man nöjer sig med svar som "det kan jag tyvärr inte svara på",
eller "det vet jag faktiskt inte", men jag kan ta reda på det.
Det är för och nackdelar med båda kontaktvägarna, men att jämföra dem tycker jag är fel.
Och som sagt, beroende på hur många frågor, och komplexiteten i frågorna i ett mail får man själv
försöka räkna ut hur lång tid ett riktigt svar bör få ta...
|