Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-24, 11:34 #32
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Reg.datum: May 2004
Här kommer mina små tankar om just aktivhudvård.se

Jag tror att du har allt att vinna vid en tvist så länge du inte publicerar en konkurrerande sida med identiskt eller liknande innehåll, som vilseleder besökaren.

Aktiv hudvård känns för mig som ett ganska allmänt begrepp oavsett om det finns ett företag som heter Aktiv Hudvård AB.

Jmfr. begrepp som Aktiv fritid, aktiv bantning, aktiv sanering m.fl.

Det hade varit stor skillnad om företaget hette Solna Hudvård AB (solnahudvard.se) och du registrerade solnahudvård.se Då blir det betydligt svårare att hävda att det är ett allmänt begrepp.

Finally: Vad har du att förlora vid en tvist? Låt dem starta en process om de har fritidsproblem, det absolut värsta som kan hända är att du förlorar domänen (som kostade 0:-) Vill de lägga ut 10 000 + på att driva detta vidare så är det deras problem. (Jag misstänker dock att de bara försöker skrämmas.)

I ditt fall skulle jag nog bara svara: Är inte intresserad av att överföra domännamnet enligt ert förslag eftersom jag har utvecklingsplaner för aktivhudvård.se (Du har ingen redovisningsplikt, och behöver inte redogöra i detalj vilka utvecklingsplaner du har).

OBS! Nämn inga summor för att köpa domännamnet (ond tro/uppsåt kan då hävdas) Det är upp till dem att ta initiativ om de vill lägga ett bud.

Kör så att det ryker!

/S
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat