Citat:
Originally posted by brokep@Jan 24 2007, 06:32
Är det bara jag som inte förstår varför man köper en domän som heter aktivhudvård.se och inte vill ha en sajt som handlar om hudvård på den alls? Eller som tycker att den är lite märklig i valet om sökmotoroptimering om det inte är något gällande hudvård man vill optimera? Jag är inte mycket för moral, men kan ju inte förstå hur man kan råka köpa en domän som denna utan att ens googla på namnet först och se vad som finns...
|
Även om vi antar att trådskaparen haft ont uppsåt så är strategin som valts för att kontakta honom helt felaktig. För det första går det inte att bortom all tvivel förutsätta att det funnits ont uppsåt. För det andra så klantade sig ägaren av icke-idn-domänen, det var endast en tidsfråga innan någon annan (kanske en konkurrent) registrerat domänen. Det enda rätta hade varit att snällt och vänligt erkänna att det var klantigt att inte från början regga idn-domänen och sedan erbjuda något ok i gengäld, till exempel 2-3 tkr för att täcka administrativa kostnader samt ett presentkort på motsvarande värde. Sedan om trådskaparen skulle säga Nej, Njet, Non, Nada osv så är kanske den hårda vägen den enda vägen,men först då. Men att börja vänligt och ödmjukt tycker jag alltid borde gälla hur surt det än må kännas. Ilska eskalerar endast konflikten.