Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-22, 21:57 #6
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by 1337pm@Jan 22 2007, 17:28
Jag tycker att debatten kring är alldeles för ensidig. Oönskad e-postmarknadsföring må vara en sak men om ett företag vill erbjuda en affärsrelation med ett annat företag är det inte något som icke-relaterade parter ska behöva spy galla över. Nu fick du, jokkoapa, erbjudandet i egenskap av företagare? Om du inte gillar erbjudandet, släng bort det och kontakta PAR i frågan istället för att smutskasta företaget här. Det är ju inte som om att PAR gjort något oerhört omoraliskt, se ovan.
Jag har givetvis varit i kontakt med PAR i ärendet som gömmer sig bakom att det är tillåtet.

Jag menar heller inte att spy galla över PAR specifikt, utan jag har märkt att flera företag marknadsför sina informationstjänster på ett snarlikt sätt och jo jag anser att det börjar få en omoralisk klang. Ta PARs erbjudande - deras usp är antalet emailadresser dom kan sälja till en ny kund - och du får tycka att jag är ensidig i min kritik om det, men jag tycker att det är "fult" !

Min jämförelse mellan 1000 adresser från PAR eller 100 milj från min kompis kompis var däremot ingenting annat än en ekonomisk jämförelse - Jag menade inte att jämföra adresserna sinsemellan.

Men med ditt resonemang 1337pm - så förstår jag dig som att PAR ska kunna sälja sina 1000 adresser och min kompis 100 miljoner adresser - det är alltså inte rätt att spy galla över dom - dom har ju bara sålt informationen - det är beroende på vad den används till som ska styra vad vi ska tycka om det .... förstår jag dig rätt ?

Att oönskat erbjuda en affärsrelation via email till icke-kunder ÄR Oönskad e-postmarknadsföring för mig - vad kallar du det ?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat