Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-22, 19:22 #17
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by JonathanS@Jan 22 2007, 17:17
Denna information gick ut till ombuden i det e-postmeddelande jag refererade till:

Citat:
... Återgång till normalläge (4 smtp-uppkopplingar/2 min, 16 mail, 4 TCP-koppel/IP-adress) sker kl 10:00...
Menar du att det finns ombud som överskrider dessa gränser utan påföljder från IIS?
Det finns vad jag vet, eller sett, läst, hört någon begränsning ytterligare än det, så ja, att någon eller några kliver förbi detta finns nog både en och flera.

Granskade min kommunikation med IIS igen.
Vad jag vet hittils är att 1st smtp/ip är okej, medan 8000st smtp/ip;s inte är det.

Med / menar jag och, eller

Även i mitt tidigare citering med IIS så behöver inte just ordet smtp betyda smtp utan kan även vara ip-adress, vilket då IIS förstått att jag menar, men för er utomstående som inte är hemma på ombudens regler tänkte jag härmed förtydliga det

Edit: fick det bekräftat av IIS att det är fullt tillåtet med 2st fristående smtp;s på vardera varsin ip-adress att köra samtidigt enligt RFC2128, vilket då ger en dubblering av ovanstående gräns, är det då kanske okej med 4st också?, eller kanske 10?
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat