Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
Nu har tråden gått som den har gjort, tycka vad man tycka vill om det. Själv tycker jag det var riktigt lustigt att se en sorts "personliggörande" av en debatt som för inte allt för länge sedan var riktigt het bland våra standardinriktade amerikanska/brittiska jämnlikar. Ni som följer branschen "over there" vet nog vad jag pratar om, debatten som började med att vem-det-nu-var gjorde en kungörelse att ful design vinner över väldesignade sidor oavsett innehåll vilken dag som helst. Som exempel drogs de omåttligt populära (och uselt designade) amerikanska hemsidorna craigslist och myspace. Främsta argument var att väldesignade sidor skrämmer bort en del av sina besökare med exklusivitet.
Det roliga, och kanske poängen med hela det här inlägget var det överväldigande svar han fick från det standardinriktade communityt, ja tro mig när jag säger att inlägget faktiskt lyckades mobilisera några av de största profilerna inom standardbaserad webbdesign i världen att börja blogga om ämnet. Personligen så tycker jag det är skrattretande hur man kan tro att dålig design är bättre än bra design.
Parallellerna med den här tråden är lätta att dra.
Som en OT avrundning på slutet kan jag väl tillägga att Sinnenas Teater beter sig lätt lustigt i sina svar, men att han definitivt har sina fina placeringar på google till sitt försvar. Att han faktiskt överhuvudtaget lyckas få kunder säger väl åtminstone något, men svar har han fått på ställd fråga och där kan ingen klandra någon.
|