Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av domaintarzan
- Tredje, sålt för 500kr till personen som bjöd för 1 sekund sen.
|
Den biten fattar jag, men är tanken att auktionen ska förlängas tills ingen vill buda längre? Då måste väl stängningstiden flyttas för annars riskerar ju budgivningen hålla på tills midnatt ifall tiden flyttas fram 5 minuter i taget (inte sannolikt men inte heller omöjligt). På en vanlig auktion saknar i regel sluttiden praktiskt betydelse, såtillvida det inte är auktion på en flyg- eller konsertbiljett, men här får ju inte auktionen pågå hur länge som helst. Vidare gissar jag att snipesydd lär kosta en slant att implenentera varvid nameseek blir tvungna att höja priserna.
Lite OT men jag tycker det vore kul att se vad auktionerna faktiskt slutade på. Som det är nu försvinner de.
|
Ett snipeskydd är inte speciellt svårt att implentera:
Är det mindre än 5 minuter kvar på auktionen?
-om ja, uppdatera sluttid med 5 minuter
Borde inte kräva mer än 5 - 6 rader kod för att fixa.
Om man är orolig för att auktionen inte tar slut innan midnatt får man väl öka budinkrementen snabbare isåfall. Då blir det ju lixom den som vill betala mest som vinner - precis som det skall vara. Inte den med mest tur.
Dessutom tycker jag nameseek borde publicera användarid på dem man bjuder mot. Som det är nu vet man inte hur många olika personer man bjuder mot.