Mycket intressant, och som du säger är det riktigt svårt (omöjligt) att hitta någon gemensam nämnare för dem. Och det känns mycket riktigt som det borde vara någon form av manuell påläggning. Men det finns samtidigt några saker som talar emot att det skulle vara helt manuellt. Då vissa länkar inte känns lika självklara.
Några iakttagelser från min sida är att hemsidorna för alecta och audi ändå verkar ha existerat. Om man kollar
www.alecta.se/WEB/INTERNET/alectase.nsf/docsforlinks/Alltforforsakrade_Vadhanderomjag____Garipension_Ga ripension_Omjaggaripension%3FOpenDocument+site:www .alecta.se+pension&hl=sv&gl=se&ct=clnk&cd=22&ie=UT F-8]googles cache[/url] eller
archive.org. Jag tycker även sidan bluffmagazine.com visar att även interna länkar säkerligen spelar roll. För länken från startsidan är ju just "THE MAGAZINE". Om jag skulle göra en analys så skulle jag misstänka att google baserar sin länkrubrik på många olika faktorer som sedan avgör om den väljer att skriva ut interlänkstruktur, title etc. Varför den väljer att visa SiteLinks är dock inte lika självklart.
Jag tycker dock det var lite svårt att läsa i listan. Hade varit enklare med mer luft mellan dem, och tydligare markering vad som var title/description/keyword, och gärna en hightlight på sökordet. Och hade ni inte krävt att jag skulle bli medlem på seo.se kanske jag hade postat där istället/också