Citat:
Originally posted by Jonny Strömberg@Jan 20 2007, 15:01
En sak som jag inte kan förstå det är att om man nu har ansträngt sig nog mycket för att fixa en phishingattack, hur kommer det då sig att man inte klarar av att fixa ett bra mail till dem man spammar?
Hur svårt kan det vara egentligen? Det är väl det lättaste och viktigaste?
Även om det som elofsson säger har blivit lite snyggare, men ändå?
Well, well... man ska vara glad att det är talanglösa människor som jobbar med sån skit iaf
|
Det har jag också funderat på, men tur att de inte verkar vara de smartaste de som sysslar med detta.
Nordea går ju ut och säger att de inte skickar amil till sina kunder, men SvefoCollector gör tvärt om. De skickar ett enkelt mail och meddelar att man ska logga in på en ny sida i fortsättningen. Är inte det att förstöra Nordeas arbete med att varna kunderna för mail där man ombeds logga in på en ny sida? Detta mail skickades samma dag som det senaste Nordea-mail kom:
Citat:
Meddelande till dig som har ett sparkonto hos oss på Collector Credit AB
För att ytterligare förstärka säkerheten på vår hemsida byter vi namn på vår inlåningssida. Tidigare adress var: bank.svefocollector.se.
Fr.om tisdagen den 16 januari gäller istället adressen: spara.collector.se. Klicka på följande länk: http://spara.collector.se/pub/request.aspx
Mvh
Collector Credit AB
|
Vad gäller säkerheten så ser jag inte någon skillnad på den nya och den gamla sidan......
/Andreas