Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-21, 11:54 #67
Tarass avatar
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Taras Taras är inte uppkopplad
Medlem
Tarass avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Ämnet är intressant, även om frågeställningen var för bred för att kunna besvaras här på WN. Tråden spårade ur ganska fort - som trådar alltid gör när nya medlemmar inte vill ta till sig av tips

Citat:
Ursprungligen postat av Sinnenas Teater
Jag skulle vilja veta vad ni gör för att hålla kvar besökaren, tillräckligt länge
just för att han ska fångas upp av ert budskap - har ni några knep?
Själv är jag nog väldigt dålig på detta - .....
Problemet var väl inte att han inte ville ta till sig tips, problemet var att han inte fick svar på den fråga han ville ha svar på.
Hade han velat ha tips ang. webdesign och hur man får validerad kod hade han förmodligen frågat om det.

Om de gamla, högt rankade medlemmarna med webguru-status hade kunnat läsa och hålla sig till den fråga han ställde, så hade tråden förmodligen inte spårat ur. Istället fick han bara försvara sin frontpage-kod..

Jag vet att ni är väldigt duktiga och kan allt som är värt att veta om webstandard, sökmotoroptimering m.m. men ni kanske skulle visa upp det ni åstadkommit för att få lite respekt från människor som kommer från "den riktiga världen".

Jag känner mig snäll idag så ni ska få lite tips om dessa människor.. vi kan kalla dem "Vanligt folk"
"Vanligt folk" är ofta väldigt skeptiska mot människor som kan allting teoretiskt och alltid tvingar på folk deras åsikter och säger att så och så är det, och så och så måste det vara..annars är det inte rätt.
"Vanligt folk" tror att dessa människor lider av s.k skolsyndromet. (dvs kan allting teoretiskt men har aldrig gjort nånting praktiskt fungerande)
"Vanligt folk" vill se att det fungerar i verkligheten. Därför är det ofta bra att visa upp att det verkligen fungerar.
Mer tips kan lämnas mot begäran.

Jag försöker inte klanka ner på någon här, men ibland måste man säga ifrån.
Han är ny medlem ja, men betyder det att han inte kan något? Måste man posta 2500 skitinlägg för att få högsta status? Trodde wn var lite annorlunda från lunarstorm...
Jag kan själv hålla med om att hans sida lämnar väldigt mycket att önska. Både design och kod skulle kunnas användas som praktexempel på hur en modern sida INTE får se ut..... om det inte vore för att den fungerar..

Jag håller med att tabeller inte bör användas när man designar en hemsida. Men så länge det finns sidor, uppbyggda med tabeller, som drar in fler besökare än vad de flesta av wn's medlemmar kan drömma om, så tror jag det blir svårt att övertyga någon som Sinnenas Teater att det blir en sån jätteskillnad med css istället för tabeller.
Ex på siter med tabeller: Amazon, Expressen, Ebay, Yahoo sverige ..

Innehåll och inlänkar betyder fortfarande mest inom sökmotoroptimering, inte validerad och fin kod.
Visst kan koden ha betydelse, men kan någon svara på hur mycket?
Jag är själv webdesigner och ser det som självklart att de sidor jag producerar ska validera och vara semantiskt korrekt uppbyggda, men med handen på hjärtat kan jag inte ärligt säga att det skulle innebära en stor skillnad på just sökresultaten i google om jag istället byggde med tabeller.

Finns så många poster i denna tråd som man skrattar åt och skulle kunna ge lite intressanta svar på..

Tycker även att de sista 7-8 inläggen börjar likna ett svar på hans fråga..(äntligen)
Taras är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat