Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-21, 08:35 #17
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm
Citat:
Ursprungligen postat av xpat
Fast egentligen känns det som om det bästa valet i det här fallet är att länka till forumet från förstasidan, så slipper man redirectoriska hårklyverier och så kan man publisera ingresser till de senaste inläggen med länkar på förstasidan.
Det är inget alternativ just nu, jag vill att besökaren kommer till forumet direkt. Åtminstone tills vidare. Vad är det som permanent syftar på, att innehållet flyttats permanent eller att redirecten finns på platsen permanent?
/Johan
Om du gör en 301:a från indexsidan till forumets nya plasts, kommer indexsidan att tas bort ur googles index.

Och det vill du ju inte om jag förstår dej rätt, eftersom du skall använda den senare.
Jag skulle nog helt enkelt vänta med att flytta forumet tills du har allt på plats.

Jag är inte helt säker på hur Google hanterar 302r, det var därför jag föreslog en javascriptredirect då komemr Google att fortsätta indexera förstasidan, men besökarna hamnar i forumet.
För att få ett riktigt bra svar på frågan kan du alltid besöka google groups, där bla Vanessa och Amanda svarar på frådog, båda 2 jobbar på googles webmaster central, och de vet vad som gäller. http://groups.google.com/group/Google_Webm...ter_Help/topics
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat