|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Såg precis programmet men kan inte riktigt bli förbannad. Missförstå mig inte, men detta är bara en ytterst liten del av vad det socialdemokratiska systemet har våldtagit.
Nu vet jag inte hur det ser ut i andra länder, men tro fan att läkaren i fråga hade suttit riktigt risigt till om det hade varit i exempelvis USA. Troligtvis stämning, skadestånd och fängelse som resultat. Vad fick han för straff i Sverige? Fortsatt verksamhet för att nu - om jag uppfattar det hela rätt - bli stoppad.
Sedan måste jag ändå tillägga att det var rätt åt mamman som höll på att missta sitt barn. Ge fan i rituell omskärelse din tokkärring!
Det som dock oroar mig mest är hur hopplöst detta är. Systemet är såpass stort att det knappt går göra något åt det. Som Johan Hakelius på Aftonbladet sade en gång, systemet har blivit så stort att vi rider på en jätte som inte går att kontrollera.
Jag inbillar mig dock att genom att göra sjukvården privat och vinstdrivande, kan man lättare straffa dåliga läkare.
Dåliga läkare = Dåligt rykte = Inga kunder = Inga pengar = Konkurs.
Nu har man ju knappast något val. Man får gå till sjukhuset ovetande om läkaren och helt fråntagen rättigheten att ställa läkaren till svars ifall något går snett.
|