Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-20, 11:33 #11
tedeh tedeh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
tedeh tedeh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Tycker att du har missat det mesta vad gäller den ack så viktiga typografin. Rent spontant så är texten (brödtexten naturligtvis) för liten och för okontrastrik mot bakgrunden. Förstöra texten och gör den mörkare, det samma gäller för rubrikerna som bör vara mer än bara fetstilt brödtext.

Annan sak du bör förbättra är radavstånden, som gör mycket för läsbarheten. Nu verkar du inte ha definerat några radavstånd alls (1em), själv skulle jag satt dem till 1.5em eller möjligtvis 1.3em om du tycker det blir för stort.

Sedan tycker jag att det är lite oklart vad delsidornas vita bihang som visar övrig information eller som i portföljens sida, kategorier, egentligen gör. Detta såg och förstod jag inte alls första, den ligger liksom inte riktigt i blickfånget. Själv skulle jag ha gjort som en utvecklande submeny i menyvalet, men om du vill behålla bihanget så bör du kanske göra texten där mer kontrastrik (större!).

Som det är nu så är det bara framsidan som är tillräckligt visuellt inbjudande, undersidorna, spec. de som bara förmedlar text bör du göra lite roligare.

Småsaker så förstår jag inte varför man ska kunna tipsa en vän om sidan. Kontaktformuläret behöver mer jobb, större fält för att fylla i meddelande. Bara som en bisak så vill jag göra dig uppmärksam på stavningen av vissa element, webb stavas t.ex. inte web - gör man det så är det risk att man mot eventuella kunder uppfattas som väldigt ung. Vidare så har copyright-symbolen ingen betydelse i svenska sammanhang, där bör istället stå något som t.ex. Upphovsrätt e.d.
tedeh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat