Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-19, 10:20 #30
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by webbteknik@Jan 18 2007, 21:48
Med störst skulle jag säga den sidan som flest domäner verkligen blir sålda på
- Tycker jag också låter rimligt..

---
Autosvar - Om det var/är Aerts avsikt att värdehöja .se-domäner i och med att låta sig intervjuas i artikeln gör han ju .SE en björntjänst eftersom faktadelen i artikeln helt klart talar för ett betydligt lägre pris:
"Det kostar från cirka 100 kronor exklusive moms, att registrera en .se-domän – avgiftens storlek beror på vilket av de 200 ombud man köper den ifrån. "
---

Det även många verkar glömma är att så länge det finns stora pengar involverat i detta kommer det att fortsätta.
Som bekant är det inte bara domäninnehavarna som tjänar på PPC och vill jag ännu en gång tipsa alla om att läsa en numera gammal artikel från Washington Post från april 2006 där det hävdas att Google året innan tjänade knappt hälften av sina pengar från annonser bla annat från parkeringssidor.
Washington Post artikeln siffrorna som står i artikeln är baserade på 2005 och jag har även för knappt en månad sedan läst att en uppdaterad version av detta ämne som talar för att det numera är över hälften, men eftersom jag inte hittar den referenskällan just nu så..

Allt enligt Google's "Do No Evil"-motto
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat