Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-18, 22:37 #24
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Jan 18 2007, 15:48
Lite kul iaf att läsa Danny Aerts argument för att INTE sänka priset...tramsigt, han argumenterade för en prishöjning under internetdagarna med motiveringen att våra kunder är beredda att betala 1000:- per domän/år...
Kan det finnas en koppling mellan den inställningen till domänpriset och de nya reglerna - dvs att det ska försvåra för spekulativa registreringar?

Vidare undrar jag om inte Aerts på nic-se, Lubic här i forumet och andra glömmer bort att ett domännamn inte endast är kopplat till en html-sida. Jag har några bekanta som aldrig bemödat sig om att skapa en hemsida, än mindre parkera domänen men som ändå har domännamn under .se som jag utifrån budgivningen på MD skulle gissa skulle säljas för runt 8-10 tkr, kanske mer och en annan bekant sålde sin domän under .com för strax under 100 tkr. Ingen av dessa domäner har eller hade aktiva webbsidor men samtliga har använts eller används sen 90-talet som e-postdomäner och ingenting annat. Så Lubic, för att du kommer till en supercool .se-domän utan innehåll så behöver det inte betyda att domänen inte använts. Sedan om detta har någon som helst betydelse för en eventuell ATF-tvist vet jag inte.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat