Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-18, 20:34 #22
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
I bland blir man riktigt trött. Vi själva hävdar inte att vi är störst, som jag sa i artikeln så har vi en ganska blygsam omsättning.
Vad domain8 har för omsättning vet jag inte, men som alla ekonomitidningar så är det omsättningen som man mäter bolagens storlek på,
"inte antal produkter i butiken".
MissDomain - Jag ber ödmjukt om ursäkt - Jag har läst texten och uppfattat den på ett sätt som det faktiskt inte står - Sorry, jag läste för fort !

Citat:
Du måste minnas helt galen, jag har och har aldrig haft några IDN-domäner till salu. De flesta IDN-domäner jag har är för att säkra upp befintlig verksamhet, och dom reggade långt innan gratisutdelningen av IDN-domäner.

Jag kan också passa på att det var jag som berättade för Hans på DI om att både domain8 och domainstream hade startat upp och att att vi välkomnade fler att starta, för till skillnad från alla andra branscher så är det trots allt så ett domännamn finns bara ett ex. av vilket gör att det viktigaste för alla säljare är att få fler som upptäcker handeln med domännamn för det gör i sin tur att värdet av samtliga domäner ökar.
MissDomain - Här missförstår du det jag skriver - Jag syftade till att "systemet" MissDomain hade ett stort antal IDN-domäner i systemet..inte du personligen och det knorrades här på wn om att många IDN-domäner hela tiden uppdaterades som "Senast inlagda". Och jag kan bara hålla med dig om att det är en positiv spiral med nya aktörer, inte minst pga av den synergieffekt säljare får genom att exponera på flera platser än en.

Tobbe - 2358 svenska IDN-domäner av totalt 11110 domäner gör drygt 21%
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat