Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Vad frågan gällde var att MissDomain påstår sig vara störst på den svenska marknaden med 4k domäner - och det jag säger är att det inte är sant...
|
I bland blir man riktigt trött. Vi själva hävdar inte att vi är störst, som jag sa i artikeln så har vi en ganska blygsam omsättning. Vad domain8 har för omsättning vet jag inte, men som alla ekonomitidningar så är det omsättningen som man mäter bolagens storlek på, "inte antal produkter i butiken".
Citat:
Originally posted by -jokkoapa@Jan 18 2007, 18:13
Om du syftar till kvaliteten på de domännamn som ligger i respektive system, ser jag inte att det är vår sak att bedöma vad som är ett bra och kvalitativt domännamn - det överlåter vi istället till Säljare respektive Köpare.
|
Även om detta är en diskussion i sig så håller jag fullständigt med. Det är köparen som bestämmer "kvalitén" på ett domännamn och betalar därefter.
Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Jag vill också minnas att MissDomain under IDN-ruschens glada dagar hade ett inte alltför blygsamt antal domäner som toppade förstasidan gång efter gång till flera användares irritation..
|
Du måste minnas helt galen, jag har och har aldrig haft några IDN-domäner till salu. De flesta IDN-domäner jag har är för att säkra upp befintlig verksamhet, och dom reggade långt innan gratisutdelningen av IDN-domäner.
Jag kan också passa på att det var jag som berättade för Hans på DI om att både domain8 och domainstream hade startat upp och att att vi välkomnade fler att starta, för till skillnad från alla andra branscher så är det trots allt så ett domännamn finns bara ett ex. av vilket gör att det viktigaste för alla säljare är att få fler som upptäcker handeln med domännamn för det gör i sin tur att värdet av samtliga domäner ökar.