Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-18, 17:59 #15
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Tobbe@Jan 18 2007, 18:35
De där siffrorna kan man ju ta med en nypa salt.. för skojs skull slog jag %å.se, %ä.se, %ö.se på MissDomain och Domain8, följt av %.se för att se procentuella andelen IDN-domäner totalt på svenska .se aftermarketsiter. Missdomain har ca 63% IDN, Domain fick jag inte att gå ihop (listar deras sök fel på något sätt?) Fick runt 100% IDN vilket inte kan stämma då där är "vanliga" domäner med i listingen också? Gör en sökning själva så ser ni min poäng. Ungefär som när .info gavs bort så överfylldes marknaden (drev iofsig fram några försäljningar också så att det blev en bättre aftermarket, så inte bara negativt..)

Sedo är det som gäller för premiumdomäner, har varit och kommer alltid att vara. Det är där de stora portföljerna finns att shoppa bland.

Spelar ingen roll om priset på .se hade ökats med några hundra, skulle inte påverka de jag känner till som handlar med domäner i Sverige nämnbart ändå... har man inte högre avkastningskrav än några hundra utan hänsyn till en eventuell värdeökning så sitter man nog på helt fel portfölj..
Hmm Tobbe förlåt att jag frågar och jag vill inte förringa ditt försök, men att använda wildcard före en bestämd plats av ett IDN-tecken (%å.se) i en söksträng för att få fram andelen IDN-tecken är väl allvarligt talat inte HELT lyckat !

och om du sedan ändrar frågan till %å%.se - så kommer resultatet fortfarande att ta med ett stort antal domäner som även har Ä och Ö i domänen - sen var det väl fler tecken än ÅÄÖ som släpptes...

Annars kan man ju ganska lätt gå till Domain8 -SÖK och multiplicera antalet visade domäner per sida med antalet sidor..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat