Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-18, 16:58 #11
lubic lubic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
lubic lubic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Jag måste nog hålla med Danny Aerts här om att man inte bör sänka priset. För min del skulle det vara mycket bättre om man höjde priset så att folk inte köper upp domäner endast för att sälja. Skulle vara mycket enklare att få tag i bra domäner utan att betala en massa till domänmäklare. Som det är nu är en hel del domäner köpta och parkerade i väntan på en framtida försäljning. Detta gör att om man vill ha tag i en domän måste man förhandla och tjafsa med någon annan via någon form av akution eller liknande.

Tycker att en domän borde vara dyrare att köpa in och kanske något dyrare det första året, men sen kan priset gärna gå ner lite. Tror detta skulle göra det enklare för oss dödliga att få tag i "bra" domäner utan att behöva gå via auktioner.

Annars så borde t.ex. IIS kunna stå för auktionen. Alltså om någon vill köpa en .se domän så läggs domänen ut på auktion en vecka eller två så alla som är intresserade kan köpa doämen av IIS.

Ja ja vad vet jag.. Skulle bara kännas bättre om alla domäner som är köpta används till något, förutom parkering och reklamsidor. Samt om det fanns lite fler lediga domäner att köpa och använda.
lubic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat