Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-18, 14:48 #8
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Sedos senaste efterföljare i Sverige heter domainstream och domain8. Störst är dock Uppsalabaserade Missdomain, som haft auktioner på nätet sedan 2003, och där aktörerna bland annat är handelshögskolestudenter som drygar ut studielånet genom att sälja innovativa namn.

"Vi har fortfarande en ganska blygsam omsättning. Vi ska växa långsamt genom att lansera oss på flera språk. I dag har vi cirka 4.000 adresser till salu, men vi mäklar också affärer som inte syns på nätet. Den dyraste försäljningen i fjol var på drygt 600.000 kronor", säger grundaren Emil Paulsson.
Det kan ju för mig tyckas vara lite märkligt att DI köper saker utan att kontrollera dem - Jag tar inte ifrån MissDomain om att de var först, men sist jag kontrollerade hade vi BETYDLIGT fler domäner i domain8 än 4k..Men å andra sidan var det inte oss dom intervjuvade

Citat:
Tråkig för oss men säkert helt ok för den som inte har någon insyn alls och en nödvändig pekpinne för företag som slarvar.
-Kan bara hålla med.

Lite kul iaf att läsa Danny Aerts argument för att INTE sänka priset...tramsigt, han argumenterade för en prishöjning under internetdagarna med motiveringen att "våra kunder" är beredda att betala 1000:- per domän/år...
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat