Visa ett inlägg
Oläst 2004-04-28, 12:01 #4
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Väldigt svår fråga detta, har har läst ditt inlägg och tycker att du fått med det mesta, men du nämner "Den sätter en cookie eller motsvarande för att göra varje klient unik" detta kan vara en bra lösning, men endast om man inte loggar via en 3djepart service, vissa nya webbläsare accepterar inte att en cookie sätts från domäner utanför den som står i adressfältet och därmed faller hela cookie systemet.

Tidigare sa man att antalet användare som får olika IP# på ett dygn tas ut av de utroutrar som ger fler användare samma IP, fast detta var ett tag sedan.

Jag har helt givit upp hoppet att mäta ett rättvist besökarantal per månad i "unika" räknat, jag håller mej till dygn per dygn och det är svårt nog det.

Citat:
Hur många besökare har din sajt? Enligt vem?
Jag kör extremetracking och det endast för att många andra kör dessa så man kan jämföra, dessutom skulle jag själv aldrig lita på stats från ett icke 3djepartsystem om jag skulle köpa annonser.

Enligt extremetracking flukterat unika antalet under sommarhalvåret mellan 100 - 150k unika per dygn, dock stämmer detta inte alls då antal impressions är betydligt mindre på ET än ex nedstat och min egen bannerrotationsmjukvara, men iom att många andra kör samma räknare så får man ju en bild av hur det ser ut och det är nog så långt man kommer i nuläget.

Citat:
... höra fler åsikter i detta ämne ...
Personligen tror jag det är bäst att ha en simpel inhouse mjukvara som sätter en cookie på 30 dagar, det tror jag ger bäst resultat när man mäter unika i månaden, frågan är dock om annonsörer litar på detta när det är dags att sälja.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat