Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-17, 14:00 #6
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Jag håller på med ett par projekt där jag använder Zend Framework. Jag skrev lite om ett av dem på min blogg (http://www.dotvoid.com/view.php?id=66). Ju mer jag använder det desto bättre känns det. Det är duktigt folk som bygger ramverket och det märks att det finns en tanke bakom många av designbesluten. Tilläggas ska dock att där finns saker inkluderade som jag inte tycker borde vara med. T ex api:er mot olika webbtjänster.

Zend Framework är under utveckling och en del saknas i default-distributionen. Det bör man vara medveten om. T ex måste du mickla lite själv för att komma åt deras ACL-implementation som är under kraftig utveckling. Den ser dock väldigt lovande ut. Men databasåtkomst och MVC-delarna som kanske är det viktigaste och grunden i hela ramverket är rätt stabila och riktigt bra. Så det går bra att använda ramverket seriöst enligt min mening.

Ett av målen med Zend Framework är ju att visa att det går att göra avancerade saker implementerade i userland PHP istället för att skapa extensions i C. Exempel på detta är t ex deras PDF-generering. Jag har dock inte gjort några jämförande prestandatester. Så prestandan vet jag inte mycket om ännu.
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat