Citat:
Originally posted by TonyF@Jan 15 2007, 16:58
Hej Johan!
Det har aldrig förekommit att vi presenterar oss med att ”vi ringer från Google” eller liknande. Vi presenterar oss som Swemedia, och berättar om de produkter vi arbetar med.
|
Detta stämmer då rakt inte, vi har hört många av våra kunder säga att ni öppnar så i samtalen.
Men det bästa av allt är att en av era säljare ringde upp vår Anders Flygare och öppnade med den meningen och ville sälja sponsrade länkar till oss.
Så det är uppenbart att ni ville åtminstone tidigare åka snålskjuts på Google: starka varumärke.
Vidare så tycker jag inte att du svarade på min tidigare fråga om
www.riksdelen.se
Är det bara illasinade kollegor som påstår att ni gjorde en satsning på att kunna sälja egna sponsrade länkar där ?
Likaledes detta om att ni hade tillfälligtsvis "ett eget websök" på riksdelen fram tills dess att Google kontaktade er ?
Sist men inte minst likheten mellan riksdelen och Edsa förlag:s
www.lokaldelen.se
(här tror jag att vi kan bjuda in marknadsavdelningen på Edsa förlag så att de kan vara med och kommentera om så krävs).
När vi blev ansatta av Google angående att vi hade deras loga på vår hemsida så vill jag bara tillägga att vi hade ett skriftligt godkännande från deras legacy team i Californien daterat ca 4 månader innan de började att ändra sig.
Men om du menar att Swemedia jobbar inte så längre så lär ju det visa sig framgent.
Med andra ord upp till bevis !
Mvh
Johan