Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-15, 23:18 #11
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by Thir13teen@Jan 15 2007, 16:30
Hallå,
det är så att jag skulle vilja ha tips och råd från olika personer angående en eventuell satsning på att försörja mig som webdesigner. Tidigare var det ansett som en dålig bransch av nästan alla främst p.g.a. att konkurrensen var så stor, och jag lät mig skrämmas iväg. Nuförtiden sitter jag på en ungdmomsgård där jag jobbar heltid och vantrivs som få
Därför skulle jag som sagt vilja ha tips och råd från diverse människor om ifall det är nåt att satsa på i dagens läge, VAD det är som efterfrågas (är det kört om man inte kan ASP/PHP?), hur man ska marknadsföra sig och nå ut till ev. kunder, vad man ska ta i betalt, om man måste fixa f-skatt o.s.v.
All info och visdom ni kan tänkas ha mottages tacksamt
Om du verkligen, verkligen vill något ska du satsa på det även om du blir avrådd. Visst - det kanske inte finns så många som t.ex. kan binda in böcker på gammaldagsvis - men de som är riktigt duktiga har jobb. Eller vissa typer av snickeri m.m.

Däremot ska du fundera på _vad_ du är intresserad av. Webdesigner säger egentligen väldigt lite. Det är få om någon som kan bli mästare på allt, så fundera på om det är det grafiska, programmeringen, användbarheten eller något annat som lockar. Ska du verkligen göra design kvittar det om du kan asp eller php även om vissa kunskaper är bra för förståelsens skull - förutom om du ska göra allt själv. Vill du jobba på ett lite större företag som webbdesigner så har du i regel kollegor som gör andra delar av ett projekt, t.ex. kodning, förstudie, projektledning m.m.. Dock får du inte glömma att webben sällan är det enda ett företag har - så om du även lär dig att designa för print så är mycket vunnet. Lycka till!

Edit: ord som saknades
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat