Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-14, 09:18 #9
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Mycket underhållande tråd men nu gäller det att ha tungan rätt i munnen och stava rätt när man skriver i ett inlägg här också. Man vill ju inte bli eldad (flamad :P ) av alla rättstavningsfanatiker i onödan.

Något som jag själv hatar är när man chattar med folk på internet via msn, icq, irc och andra lösningar och speciellt jobbigt blir det när man pratat med någon i t.ex, telefon eller live i verkligheten och sedan sätter man sig och för en konversation över msn och dom använder en massa äckliga förkortningar som jag listar nedan.

asså, e (är), d (de/det), ida (idag), j (ja/jag)

Ni förstår vad jag menar antar jag? Hur lätt är det att förstå vad någon menar när dom skriver "d e d ida" som då skall läsas "Det är det idag" eller "De är det idag" man undrar vart den svenska språkundervisningen i skolan tagit vägen ibland.

Själv försöker jag alltid skriva så tydligt och ordentligt som jag bara kan för det förenklar både för mig själv och andra i att förstå, vilket förhoppningsvis minimerar risken att bli feltolkad eller att någon inte förstår mig.

Någon annan som har några roliga jobbiga förkortningar att komma med? Jag kommer inte riktigt på alla men vet att det är en hel del för det mesta.

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat