Citat:
Originally posted by Sinnenas Teater@Jan 10 2007, 08:54
Du säger att koden inte validerar - du vet inte vad du prata om
|
W3Cs syn på koden
Din kod har 23 fel och följer inte standarden.
Det finns gott om medlemmar som är smått rabiata när det gäller hur koden ser ut. Majoriteten av dina besökare bryr sig förmodligen inte. SEO ligger lite utanför mitt kompetensområde, men jag har ändå läst en hel del. Jag har aldrig tidigare sett någon presentera teorirer om att en "fulare" hemsida skulle vara mer attraktiv för sökmotorerna. Om du istället använder CSS får google mindre irrelevant information (din kod) att indexera och kan fokusera på ditt egentliga innehåll.
Gå inte till angrepp. De allra flesta svar du fått är inte elaka. Du har presenterat ett problem och fått förslag på lösningar.
Din sida är svårnavigerad. Om det blir enklare att hitta relaterad information kommer dina besökare att stanna längre och titta på fler sidor.
Din festbutik ser mycket bättre ut än din första sida. Bilderna på första sidan har svårläst text. Bara där skulle du kunna försöka öka kontrasten, kanske byta teckensnitt och öka storleken på texten lite grand för att öka läsbarheten.
För övrigt har många av medlemmarna många olika sidor. Det kan finnas fler sidor än de som beskrivs i profilen.